Miejskie Hale Targowe w Gdyni
Projekt ma na celu wzmacnianie wizerunkowe, promocję Miejskich Hal Targowych w Gdyni, Hali Łukowej, Hali Rybnej, Placu Targowego, w tym sylwetek kupców, towarów sprzedawanych na hali, a także architektury hal. Wielu badaczy i ekspertów architektury międzywojennej, zgodnie uważa obiekt gdyńskich hal za jeden z najlepszych przykładów realizacji w nurcie konstruktywizmu, prawdziwą perłę polskiej architektury modernizmu międzywojennego.
Obejmuje działania o charakterze bieżącym: spotkania z przedstawicielami UM oraz administracją Hal Targowych, bieżące kontakty z kupcami oraz klientami Hal Targowych, wywiady z kupcami, prezentację stoisk oraz aktualizację strony internetowej oraz mediów społecznościowych Hal Targowych.
Główne wydarzenia projektu:
- Organizacja "Dni Kreatywnych" (4 razy w roku) - autorskich warsztatów kreatywnych związanych z kulturą, dizajnem, modą, sztuką, zdrowym stylem życia oraz podkreślającymi rolę hal i sprzedawców na hali
- Święto Hal Targowych - festiwal aktywizujący zarówno kupców, mieszkańców, jak i turystów, wydarzenie przypominające historię Hal, a także zapraszające nowe osoby do jej poznania, zaś miłośników hal do wspólnego z kupcami świętowania m.in. występu muzyczne, scenki rekonstrukcji historycznej, warsztaty edukacyjne, wystawy, gry i kreatywne wydarzenia.
- Konkurs fotograficzny „Zakupy z ludzką twarzą” oraz wystawa pokonkursowa: celem konkursu jest kreatywna realizacja tematu "Zakupy z ludzką twarzą na Halach Targowych w Gdyni", w tym prac prezentujących architekturę, wydarzenia na hali oraz postacie i ich emocje.
- Muzeum Kameralne - koordynacja, organizacja i prowadzenie działań wokół wystaw - box-ów gdzie zorganizowano wystawy Muzeum Kameralnego - vel. Muzeum Zakupów Sentymentalnych
ponadto wiele innych propozycji i aktywności:
- spotkania rzemieślniczo – hobbystyczne
- konkursy fotograficzne
- wydarzenia kulinarne
- spacery poznawczo- sentymentalne
Prowadzenie działań promocyjnych na Hal Targowych: udział w konferencjach, kontakt z mediami, informowanie o wydarzeniach, promocja Hal Targowych poprzez wykonywanie gadżetów promujących Hale Targowe.
GŁÓWNE CECHY Projektu
- Podkreślanie aspektu ludzkiego - humanistyczny wymiar miejsca - w tym sylwetki sprzedawców, kupców, rzemieślników - osób, rodzin i mieszkańców Gdyni związanych z halami - hasło "Zakupy z ludzką twarzą"
- Otwartość na współpracę m.in. z NGO-sami, sektorem turystyki, animatorami kultury, szkołami (stow. Hallo Kultura, nagrywanie programów, filmów przez TV, vlogerów, prowadzenie i przyjmowanie wycieczek szkolnych i turystycznych, hale jak miejsca organizacji spektakli, gier miejskich, spacerów.
- Inkluzywność - założenie obejmowania projektem wszystkich kupców, rzemieślników, dostawców związanych z Halami
- Perła modernizmu - konstruktywizmu - podkreślanie i uwypuklanie walorów architektonicznych obiektu (perły Gdyńskiego Szlaku Modernizmu)
- Kreatywna aktywizacja kupców oraz mieszkańców - m.in. fotograficzne portretowanie "życia na Halach"
- Edukacja kulinarna - spacery, pokazy kulinarne, warsztaty oraz toury połączone z edukacją społeczną i kulinarną, historyczną
- Angażowanie - projekt angażuje szerokie spektrum grup społecznych, a także profesjonalistów (m.in. warsztaty OSSA, Gdyńskie Centrum Designu, Detal ODNOWA, wystawy i warszaty Excercising of Modernity)