Gdyński Szlak Modernizmu

GDYŃSKI SZLAK MODERNIZMU

Projekt mający na celu promowanie gdyńskiego modernizmu, zbudowanie wizerunku miasta „atrakcyjnej, unikalnej architektury” oraz zwiększający konkurencyjność oferty turystyki kulturowej, w tym weekendowej. Gdyński Szlak Modernizmu pełni także rolę edukacyjną, wiedzową, wpływając na świadomość społeczną w zakresie nurtów architektury międzywojennej II RP oraz przykładów wybitnych realizacji kamienic, willi, budynków biurowych, publicznych oraz architektury industrialnej. Gdynia – nazywana także „białym miastem”, swoją przedwojenną legendę w istotnym stopniu zawdzięcza znakomitej, spójnej architekturze modernistycznej, w tym zabudowie zabytkowego Śródmieścia. Obiekty, projektowane i realizowane głównie przez znakomitych polskich architektów okresu międzywojennego, tworzą wyjątkowy w skali Europy kompleks, którego walory pozwoliły na opracowanie markowego produktu turystyki kulturowej w skali europejskiej.

  • Agencja Rozwoju Gdyni wraz z zespołem konsultantów i ekspertów zewnętrznych, rozpoczęła prace nad rozwojem produktu i marki „Gdyński Szlak Modernizmu". I etap prac zakończył się w 2009 r. opracowaniem koncepcji produktu, propozycji tras oraz wydarzeń aktywizujących markę szlaku.
  • Początek wdrożenia - w 2010 r. rozpoczęto proces wdrażania projektu, w tym system atrakcji, budowanie sieci Partnerów, przygotowanie folderu - przewodnika oraz map szlaku. Działania w tym okresie zaowocowały m.in. 
  • Etap rozwoju 2011-2012 r. to aktywizacja oferty wydarzeń oraz produktów na Szlaku, w tym stworzenie katalogu oferty (np. wycieczki z przewodnikami, warsztaty fotograficzne, rejsy po porcie), realizacja cyklu kilkunastu mini wydarzeń, a także pierwsza edycja "Weekendu Architektury" - święta architektury i modernizmu w Gdyni, z udziałem wielu gości z Polski, turystów, mieszkańców i profesjonalistów. 
  • Dwie główne trasy szlaku w tej fazie projektu są kompleksowo wpisywane w nośniki Systemu Informacji Miejskiej tzw. SIM-u, w tym pylony, tablice, kartusze naścienne (II poł. 2011 r./wdrożenie 2012/2014)
  • 2012-2013 - realizacja szeregu działań aktywizujących produkt, w tym cykl mini wydarzeń (prelekcje, spacery, wystawy tematyczne), kolejne edycje wydarzenia letniego - "Weekend Architektury w Gdyni"
  • Współpraca z Centrum Designu Gdynia - w tym specjalne spacery w ramach Gdynia Design Days, konkursy, wystawy
  • "Odkrywanie modernizmu Gdyńskiego" - opracowanie koncepcji nowych tras poza Śródmieściem, w tym przeprowadzenie pierwszych edycji spacerów nowymi trasami: 
    • Trasa "Działki Leśne" 
    • Trasa "Redłowo - Wzgórze Świętego Maksymiliana" wdrożenie 
    • Port Morski o okolice (w ramach współpracy z dr Anną Orchowską - Smolińską, ZPMG SA oraz Biurem Miejskim Konserwatora Zabytków)
  • "Gdyński Modernizm w obiektywie" - realizacja 3 edycji konkursu - aktywizującego środowisko fotografików - miłośników fotografowania architektury modernistycznej
  • Inne konkursy kreatywne na Szlaku:
    • "Szkicownik Moderny" - 2011 r.
    • "Współczesna Kawalerka Gdyńska" (przegląd projektów) - lato 2012 r.
    • "Apartament Gdyński" - 2012 r. (konkurs dla architektów i projektantów wnętrz) - lato 2013 r.
    • "Kreacje - realizacje - współczesne inspiracje modernizmem" - jesień 2013 r. 
  • Gdyński Modernizm w mediach społecznościowych - funpage na FaceBook, współpraca z foto bloggerami

www.facebook.com/modernizmgdyni

www.modernizmgdyni.pl

Szlak Kulinarny Centrum Gdyni
Gdyński Szlak Modernizmu
KreoGdynia
Legenda Morska Gdyni
Akademia Marki Miejsc
Forum Gospodarki Morskiej

DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU OBEJMUJĄ M.IN. :

  • Opracowanie koncepcji produktu markowego (analiza potencjału, segmentacja rynku, koncepcja marki, pozycjonowanie, koncepcje ofert pakietowych, system zespolonej identyfikacji produktu) wraz planem wdrożenia - prace zakończone w grudniu 2009 r.
  • Zbudowanie i utrzymanie platformy turystyczno – wiedzowej  produktu (współpraca ze specjalistami w obszarze zagadnień modernizmu gdyńskiego, polskiego i europejskiego)
  • Opracowanie i wdrożenie koncepcji promocji i marketingu produktu – szlaku
  • Opracowanie i wdrożenie koncepcji eventów – wydarzeń promujących, skierowanych do mieszkańców i turystów, w tym nie tylko profesjonalistów
  • Promocja produktu na rynku polskim i zagranicznym, w tym nawiązanie współpracy z tour operatorami specjalizującymi się w turystyce miejskiej kulturalnej
  • Stworzenie narzędzi marketingu produktu, w tym podstrony, broszury promocyjnej
  • Aktywna współpraca ze środowiskiem lokalnym – w tym Miejskim Konserwatorem Zabytków, Muzeum Miasta Gdyni, PTTK, przewodnikami miejskimi, operatorami turystycznymi, producentami i sprzedawcami pamiątek
  • Współpraca ze środowiskami z regionu, Polski i zagranicy – pasjonatami tematyki architektury modernistycznej
  • Realizacja i utrzymywanie narzędzi marketingowych Szlaku m.in. strony internetowej, Gry miejskiej, audioguidów, Katalogu Ofert na szlaku oraz sieci Partnerów.

 

 http://www.arg.gdynia.pl/fileadmin/images/galeries/modernizm/logo_new.JPG